علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

قیمت هر روکش لمینت دندان برای هر دندان

لمینت دندان بهترین درمان برای زیباسازی طرح لبخند شناخته می شود و به شما لبخند هالیوودی را هدیه می دهد. اگر قصد انجام لمینت دندان را دارید با ما همراه باشید تا از هزینه لمینت دندان و پاسخ به سوالات هر واحد لمینت چقدر است ؟ ، لمینت واحدی چند؟ مطلع شوید.

 محاسبه هزینه لمینت دندان

با استفاده از ابزار زیر می توانید هزینه لمینت دندان خود را محاسبه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت های دندانی و دریافت مشاوره رایگان، میتوانید شماره همراه خود را وارد فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

پرسش و پاسخ لمینت دندان

قیمت لمینت دندان قسطی چگونه است ؟

برای انجام لمینت قسطی ابتدا باید هزینه نهایی لمینت دندان مشخص شود و سپس بسته به توافق طرفین در طی 2 الی 10 ماه با چک قسط بندی خواهد شد.

قیمت لمینت هر فک چقدر است ؟

قیمت لمینت هر فک وابسته به تعداد لمینت مورد نیاز و نوع آن متفاوت است و به طور کلی هزینه انجام لمینت هر فک به صورت حدودی بین 20.000.000 الی 50.000.000 تومان می باشد.

هزینه لمینت کل دندان ها چقدر است ؟

لمینت کل دندان ها به تعداد و شرایط فرد بستگی دارد و قیمت لمینت کل به طور حدودی مبلغ 25.000.000 الی 100.000.000  تومان می باشد.

لمینت گرونتره یا کامپوزیت ؟

لمینت های دندان توسط لابراتور به طور سفارشی تولید می شوند و از طول عمر، استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند و به همین علت لمینت گرانتر از کامپوزیت می باشد.

علت تفاوت قیمت بین مراکز لمینت در چیست ؟

تفاوت قیمت بین مراکز به علت کیفیت کار لابراتور، میزان تخصص پزشک و نوع لمینت دندان می باشد و باید حتما قبل از انتخاب یک مرکز درباره آن تحقیق فرمایید.

بهترین و گرانترین لمینت دندان چیست ؟

ارزانترین لمینت دندان چیست ؟

به طور کلی ارزان ترین لمینت دندان با کیفیت لمینت زیرکونیا می باشد و هزینه هر واحد آن 2.900.000 تومان می باشد.

قیمت انواع لمینت دندان

لمینت های دندانی به روش های مختلفی ساخته می شود که هر کدام دارای مزایا و هزینه مخصوص به خود هستند. برای قیمت انواع لمینت دندان با ما همراه باشید.

قیمت لمینت ایمکس

لمینت ایمکس از بهترین انواع لمینت های دندانی می باشد که هزینه هر واحد لمینت ای پی اس 5.000.000 با پنج سال ضمانت و هزینه هر واحد لمینت تاپ ایمکس 10.000.000 تومان می باشد.

قیمت لمینت سرامیکی زیرکونیا

لمینت زیرکونیا یک ونیر تمام سرامیک با هزینه مناسب است که قیمت لمینت زیرکونیا درجه دو 4.000.000 و زیرکونیا درجه 4.500.000 به ازای هر واحد می باشد.

قیمت لمینت طلا در سال 1402 چقدر است ؟

به علت نوسان بالای طلا نمیتوان قیمت لمینت دندان طلا رو دقیق اعلام کرد و می توانید به شماره تماس مرکز ایمپلنت دندان تماس بگیرید.

قیمت لمینت بدون تراش دندان لومینیرز

لومینیرز دندان با نام لمینت بدون تراش شناخته می شود و ضخامت آن در حدود 0.3 میلی متر می باشد. هزینه این لمینت دندان بدون تراش مبلغ 5.000.000 تومان می باشد.

قیمت لمینت دندان چگونه محاسبه می شود؟

لمینت دندان قیمت های متفاوتی را دارا می باشد که این تفاوت وابسته به عوامل مختلفی دستخوش تغییر می شود. عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان جلو شامل موارد زیر است :

  1. تعداد واحد لمینت دندان
  2. نوع لمینت دندان
  3. کیفیت کار لابراتور
  4. میزان تجربه و تخصص پزشک

1 – تعداد واحد لمینت دندان

تعداد واحد لمینت دندان وابسته به شرایط، حساسیت شما با مشورت پزشک تعیین می باشد. به طور کلی برای دندان های نمایان در لبخند شما لمینت دندان انجام می شود. به طور کلی لمینت فک بالا به تعداد واحد بیشتری نیاز دارد و به همین علت قیمت لمینت فک بالا بیشتر از فک پایین می باشد.

به طور میانگین برای فک بالا 8 واحد لمینت انجام می شود و برای فک پایین 4 الی 6 واحد پیشنهاد می شود.

2-  نوع لمینت دندان

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید لمینت دندان دارای انواع مختلفی می باشند. این انواع لمینت از نظر متریال ساخت، ضخامت، استحکام و هزینه دارای تفاوت هستند. با ما همراه باشید که در ادامه انواع لمینت دندان را معرفی خواهیم کرد.

3- کیفیت کار لابراتور

لمینت های دندانی به صورت سفارشی برای شما تولید می شود و انجام اینکار به وسیله لابراتور انجام می شود. اگر لابراتور از دستگاه های به روز و متریال با کیفیت در ساخت استفاده کنند، قطعا نتیجه نهایی بهتر بوده و مسلماً هزینه دریافتی اینگونه لابراتور ها بیشتر می باشد.

4- میزان تجربه و تخصص پزشک

از انجایی که لمینت دندان یک درمان زیبایی می باشد، تخصص پزشک در آن حرف اول را خواهد زد. دندانپزشکی که با تخصص بالایی باشد می توانید از بسیاری عوارض شما را رها سازد و در موارد زیر به همراهی شما خواهد آمد.

  • تراش کمتر
  • جلوگیری از بروز عوارض
  • مشاوره در انتخاب نوع و رنگ لمینت برای زیبایی بیشتر

همچنین قالب گیری لمینت دندان توسط دندانپزشک انجام می شود و به لابراتور ارسال می شود. اگر این قالب گیری به درستی انجام نشود، سبب کاهش زیبایی و بروز برخی عوارض می شود.

قیمت هر روکش لمینت دندان برای هر دندان

راهنمای انجام لمینت دندان

با توجه به وجود انواع درمان های مختلف درمان ها ممکن است در انتخاب این درمان دچار شک باشید و حتی در بین انتخاب بین انواع لمینت دندان نیز دچار سردرگمی شده باشید. با ما در این بخش همراه باشید تا شاید بتوانید انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید.

لمینت دندان یا کامپوزیت دندان ؟

هر کدام از این درمان های دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند اما لمینت دندان دارای طول عمر ، زیبایی و استحکام بالاتری می باشد اما کامپوزیت دندان بدون تراش و یا با تراش کمتری انجام می شود.

به چند واحد لمینت نیاز دارم ؟

شما باید لبخند خود را به خوبی بررسی کنید و مشاهده کنید که در مقابل آیینه در زمانی که لبخند می زنید، چند عدد از دندان های شما نمایان می شود و به طور کلی برای این دندان ها لمینت انجام می شود.

کدام مدل لمینت برام بهتره ؟

این مورد در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می شوند. لمینت های دندان در زیبایی ، استحکام ، ضخامت و هزینه با یکدیگر متفاوت هستند و شما نتیجه نهایی و بودجه مد نظر خود را انتخاب کرده و با مشورت با دندانپزشک میتوانید بهترین لمینت دندان مناسب خود را پیدا کنید.

لمینت دندان برام مناسبه ؟

افرادی که به دنبال لبخند مرتب و درخشان هستند و نیاز به ایجاد تغییر در سایز ، فرم ، رنگ دندان دارند کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان هستند.

لمینت دندان خوبه یا نه ؟

لمینت دندان درمانی به طول عمر بالا است که می توانید لبخند بسیار زیبا را به شما هدیه دهد، اما باید ببینید شرایط لازم برای لمنیت دندان را دارید یا خیر ؟ همچنین تشخیص دقیق این را می توانید از دندانپزشک خود بپرسید.

هزینه انواع لمینت دندان

لمینت دندانی انواع مختلفی دارد، سرامیکی، کامپوزیتی، لومینیرز و لمینت متحرک (اسنپ آن اسمایل) 4 نوع رایج این روش اصلاح خط لبخند میباشد که هر یک هزینه متفاوتی دارند. تمامی عواملی که پیش تر ذکر کردیم که در تعیین قیمت لمینت دندان هر دندان طرح لبخند تاثیر دارند را به خاطر بسپارید و با این ذهنیت هزینه انواع لمینیت را بررسی کنید:

قیمت لمینت سرامیکی

که به آن پرسلین ونیر نیز میگویند، شبیه به پوسته های بسیار نازک شیشه ای و کاملاً همرنگ با دندان ها هستند. این روکش ها از انواع مختلف سرامیک ساخته شده و در برابر تغییر رنگ، ضربه و غیره مقاوم هستند. ظاهر آن ها کاملاً طبیعی است و اگر توسط یک دندانپزشک زیبایی ماهر اجرا شوند با دندان طبیعی تفاوت چندانی ندارند.
قیمت لمینت سرامیکی در مقایسه با نمونه های کامپوزیتی بالاتر بوده و حدودا سه برابر بیشتر است.

 

هزینه هر واحد لمینت سرامیکی با توجه به تعداد دندان ها، کیفیت متریال، برند و کشور سازنده و غیره متفاوت بوده و برای تخمین دقیق تر باید به دندانپزشک مراجعه شود. از جمله انواع لمینت دندان سرامیکی میتوان به IPS EMAX، فلدسپاتیک و لومنیرز اشاره کرد که قیمت آنها در جدول قرار داده شده اما در ادامه به توضیح هزینه انواع لمینت سرامیکی دندان میپردازیم:

  • قیمت لمینت سرامیکی تجاری: لمینت سرامیکی معمولی در لابراتوارهای عادی ساخته می شود، درحالی که برخی دیگر از انواع لمینیت، در لابراتورهای مدرن که تحت اختیار برندهای بسیار مشهور هستند ساخته می شوند. لمینت های سرامیکی تجاری ماندگاری، زیبایی و جنس بهتری نسبت به مدل های معمولی دارند و به همین خاطر از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • هزینه لمینت ای مکس (E-MAX): یکی از بادوام ترین و زیباترین انواع لمینت دندانی، روکش E-MAX است. لمینت ای مکس از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و با رعایت نکات مراقبتی بعد از لمینت، بیشتر از 10 سال عمر میکنند. علاوه بر جنس بسیار خوب، لمینت ای مکس، ظرافت، شفافیت و سفیدی دندان طبیعی را دارد و به همین خاطر کسی متوجه این روکش ها نمیشود. با وجود این مزایا، مشخص است که قیمت لمینت هر دندان با روش E-MAX آی پی اس، گران تر از لمینت سرامیکی معمولی باشد.
  • قیمت هر واحد لمینت با روکش زیرکونیومی: اگر دندان مشکلات عمیقی مانند شکستگی، پوسیدگی یا ترک خوردگی داشتهب اشد، برای ترمیم آن معمولا از لمینت با روکش زیرکونیوم استفاده می شود. روکش زیرکونیوم از دی اکسید زیرکونیوم که استحکام بسیار بالایی دارد، ساخته میشود و جالب است بدانید که از این ماده برای ساخت روکش ایمپلنت دندان نیز استفاده میکنند زیرا بسیار محکم است. همان طور که در جدول قیمت لمینت کلینیک ایرانمهر مشاهده کردید، هزینه لمینت دندان زیرکونیا در سال 1402 حدود 2/500/000 تومان میباشد.

هزینه لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت از ترکیب کوارتز، رزین و گلاس ساخته شده و در واقع نوعی پلیمر است. این لمینت دندانی که به کامپوزیت مشهور هستند روی دندان ها قرار گرفته و توسط دندانپزشک شکل داده می شوند. دندانپزشک با ایجاد خط و خطوط و شیار سعی بر آن دارد تا ظاهر دندان کاملاً مشابه با دندان های طبیعی باشد.

 

رنگ کامپوزیت ها نیز تا حد امکان مشابه با دندان های طبیعی انتخاب می شود. در نهایت پس از فرم دهی نوبت به تابش لیزر برای سفت کردن بافت آن می رسد. پس از آن سطح دندان پولیش زده می شود تا ظاهری کاملاً شفاف و درخشان داشته باشد.

هزینه ی لمینت کامپوزیتی بسیار کمتر از نوع سرامیکی است، به همین دلیل طرفداران بیشتری داشته و افراد بسیاری برای افزایش زیبایی ظاهری دندان های خود و طراحی خط لبخندشان از این روش استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در این تکنیک نیاز به تراش دندان های طبیعی نیست و دندانپزشک تنها مواد کامپوزیتی را روی سطح دندان می چسباند، اما لازم به ذکر است که طول عمر کمتری دارد و مقاومت آن نیز در برابر تغییر رنگ بسیار پایین تر از لمینت دندان است.

هزینه لومینیرز

لومینیرز یا Lumineers یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می‌خواهند شکستگی ها، ترک‌ها یا سایر نقص‌های دندان و لبخند خود را با نازک ترین روکش و بدون تراش مینای دندان برطرف کنند. این روکش‌های سرامیکی بسیار نازک و با حداقل آمادگی می‌توانند به طرز چشمگیری لبخند شما را بدون تغییر در ساختار دندان‌هایتان بهبود دهند. قیمت لومینیرز برای هر واحد دندان به طور متوسط ​​بین 800 تا 2000 دلار است. هزینه لمینت لومینیرز به عوامل مختلفی از جمله تکنیک اجرا، تجربه و مهارت دندانپزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی بستگی دارد و از آنجایی که نیازی به تراشیدن دندان ندارد و در یک جلسه میتوان انجام داد، قیمت بالاتری نسبت به لمینت سرامیکی معمولی دارد.

آیا بیمه هزینه لمینت دندان را پوشش میدهد؟

لمینت دندان یک درمان زیبایی است که مهم ترین هدف این روش اصلاح طرح لبخند، پوشاندن پوسیدگی ها و تغییر رنگ ها، پر کردن فاصله های بین دندانی و به هم ریختگی های بسیار جزئی است، بنابراین سازمان های بیمه ای پایه هیچ بخشی از هزینه لمینت دندان را بر عهده نمی گیرند، اما برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های این روش درمانی را پرداخت می کنند. در نتیجه نوع پوشش بیمه ای بیمار در تخمین هزینه ی لمینت دندان تأثیر بسزایی دارد.

دکمه بازگشت به بالا